تحولات لبنان و فلسطین

هم‌زمان با هفته ملی کودک، برنامه‌های متنوعی ویژه گروه‌های دانش‌آموزی توسط کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در سراسر کشور برگزار شد.

برگزاری برنامه‌های متنوع سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در هفته کودک

این برنامه‌ها به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی کودک و باهدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و آشنایی بیشتر کودکان با محیط کتابخانه‌ها و خدمات آن‌ها و همچنین سیره رضوی و معرفی منتخبی از کتاب‌های حوزه کودکان کتابخانه‌ها و نویسندگان فعال در این حوزه، اجرا شد و لحظات شادی را برای جمعی از کودکان کشور رقم زد.  
از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری زنگ کتاب، جشن کودکانه، قصه‌گویی، خوانش کتاب، عروسک‌گردانی، مسابقه نقاشی، اهدای کتاب به کودکان، نمایشگاه کتاب چاپی و...، اشاره کرد.
 

میزبانی از کودکان 

مجتمع‌های فرهنگی و کتابخانه‌های امام رضا (ع) در قوچان، سبزوار و کرمانشاه، از جمله این کتابخانه‌ها بودند که با برگزاری زنگ کتاب در کتابخانه خود و یا در دبستان‌ها و مهدالرضاها (ع)، از گروه‌های دانش‌آموزی در گروه سنی کودک میزبانی کردند. 
همچنین مراسم جشن ویژه روز جهانی کودک با حضور جمعی از کودکان پیش‌دبستانی با برنامه‌های جذاب در این ایام در کتابخانه تخصصی کودک مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد. 
 

برپایی نمایشگاه‌های کتاب کودک

برپایی نمایشگاه‌های کتاب نیز از دیگر برنامه‌های هفته کودک کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها بود که از جمله آن‌ها می‌توان از نمایشگاه‌هایی با عناوین «مهر ماندگار»، «برای کودکان، برای آینده»، «کودکان شاد»، «آدم کوچولوها»، «دنیا با لبخند کودکان زیباست» و «سوار بر قایق کودکی»، نام برد. 
کتابخانه تخصصی کودک مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره)، کتابخانه حضرت معصومه (س)، کتابخانه مسجد جوادالائمه (ع)، کتابخانه مسجد بزرگ امام رضا (ع) در مشهد و همچنین مجتمع‌های فرهنگی و کتابخانه‌های امام رضا (ع) در شهرستان‌های درگز، قوچان، بیرجند، تربت‌حیدریه، قائن، کرمانشاه و کتابخانه آیت‌الله بروجردی بروجرد، برخی از کتابخانه‌هایی بودند که با برگزاری نمایشگاه به معرفی منابع حوزه کودک خود پرداختند. 
از جمله کتاب‌های این نمایشگاه‌ها می‌توان به عناوین گنجشک‌های گوهرشاد، قصه اصحاب فیل، دویدم و دویدم به جمکران رسیدم، 160 حکایت از زندگی چهارده‌معصوم (ع)، خانه شکلاتی، کفش قرمزی، ترس بی‌ترس، سفر به اعماق بدن و...، اشاره کرد. 
گفتنی است، کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نیز سی و هشتمین نشست از سلسله‌نشست‌های کتاب هفته خود را در آستانه هفته کودک با محوریت کتاب‌شناسی کودک برگزار کرد. 
در این نشست با حضور حجت‌الاسلام سعید نوری، کارشناس و مبلغ کودک و نوجوان، کتاب‌های مناسب کودکان و همچنین کتاب‌های موردنیاز والدین و مربیان در این گروه سنی، معرفی شد.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.